Delen     Populaire blogs     Volgende blog Ľ
Blog maken     Inloggen
_
_
Vlissingen
Vlissingen, op de grens van land en water, waar we vaak weggaan, dagje uit of vakantie, maar altijd weer blij zijn als we thuis komen.
_
Home__Weblog__Prikbord__Fotoblog__Videoblog__Foto's__Links__Gastenboek__Vrienden__Zoeken__Tip__Login
_

Welkom op mijn Weblog


Vlissingen. Een stad aan het water



Mijn Profiel

fraagis
Ik ben nu offline

• Mijn profiel
• Privť bericht sturen
• Als vriend toevoegen

Toevoegen als weblog vriend






Zoeken in Google
_



CategorieŽn Overzicht




Laatste Weblog artikelen

De droogte overwonnen.
17 augustus 2018 11:57

Rescue 2018 Vlissingen 4
16 augustus 2018 14:53

Rescue 2018 Vlissingen 3
16 augustus 2018 14:49

Rescue 2018 Vlissingen 2
16 augustus 2018 14:47

Rescue 2018 Vlissingen 1
16 augustus 2018 14:45




Fotoboeken


Steendruk (21)
_
Boule (16)
_

Modave (11)
_
De Boulevard Vlissingen met wind (15)
_

Vlindertuin 1 (15)
_
Rondvaart (15)
_






Weblog Vrienden


Mo en zo
Van: Marianne

Mijmeringen
Van: Ofsen

Herrie
Van: Herrie

Redsblog
Van: redone




Gastenboek berichten

Helga22
22 oktober 2015 10:49
_
Zeer coole site . groeten

Ria(Redsblog)
01 juni 2015 12:24
_
Proficiat Frans, fijne dag!!!!!

Joop Gijsen.
17 oktober 2014 16:56
_
Frans leuk dat filmpje over de Ruyter.




Watskeburt Op 50plusser.nl

Door nenne13 om 23:58
_
Nenne13 Online

Door elvira om 23:57
_
Nieuwe Forum reactie geplaatst

Door elvira om 23:56
_
Nieuwe Forum reactie geplaatst

Door elvira om 23:56
_
Nieuwe Forum reactie geplaatst

Door C.S. om 23:55
_
C.S. Online

Door elvira om 23:55
_
Elvira Online

Door jjacqueline om 23:52
_
Jjacqueline Online

Door IneMaartje om 23:51
_
IneMaartje Online





_

Andere artikelen



Vervolg reis door China, 2004 Deel 2



Vervolg


Drieklovendam

Drieklovendam
Naam (taalvarianten)
Vereenvoudigd 长江三峡水利枢纽工程
Traditioneel 長江三峽水利樞紐工程
Pinyin Chángjiāng sānxiá shuǐlì shūniǔ gōngchéng

De Chinese Drieklovendam in de Jangtsekiang is 's werelds grootste waterkrachtcentrale en dam. De constructie begon in 1994 en de stuwdam was in 2006 voltooid; de scheepslift was operatief eind 2015. 26 generatoren van 700 MW waren in 2008 operationeel. Hierna zijn ondergronds nog eens 6 generatoren toegevoegd, waarvan de laatste twee medio 2012 volledig operationeel werden.[1]

Dam en stuwmeer

De dam zelf is 2,3 kilometer lang en 185 meter boven zeeniveau. Het hoogste niveau van stuwmeer is 175 meter boven zeeniveau, terwijl dan aan de andere kant het water 110 meter lager staat.

Het reservoir voor de dam in de Jangtsekiang werd vanaf begin juni 2003 gevuld. Het gewenste maximum werd bereikt in oktober 2010. Het stuwmeer dat zo was ontstaan heeft een maximale lengte van 660 kilometer en een maximale breedte van 1,12 km. Het bevat 39,3 km³ water en heeft een oppervlakte van iets meer dan duizend vierkante kilometer.

Transport

Om het transport via waterwegen zo goed mogelijk te laten doorgaan werd er een aantal sluizen geplaatst. Dit is niet vanzelfsprekend; de omgeving van de Drieklovendam is moeilijk te navigeren. Er zijn twee sluistrappen zodat op- en neergaand verkeer elkaar niet kruist. Elke trap telt vijf kolken. De kolkvloeren zijn 280 m lang, 35 m breed en 5 m diep. Schepen tot zo'n 10.000 ton kunnen hiervan gebruikmaken.

Het project omvat ook een scheepslift; eerst was een lift gepland voor het vervoer van schepen van 9000 ton, dit werd later bijgesteld tot 3000 ton. In december 2015 werd de lift operatief.[2] Met de lift wordt een hoogteverschil van gemiddeld 113 meter overbrugd. De waterstand aan de onder- en bovenzijde kan fluctueren en hiermee moet bij de bouw rekening worden gehouden. De bakken van de lift zijn 120 m lang, 18 m breed en 3,5 m diep. Een reis op of neer duurt tussen de 30 à 40 minuten.

****

Fotoalbum 24 foto's


























Klik hier en bekijk het volledige fotoboek.





Geplaatst op 01 februari 2018 06:16 en 223 keer bekeken



Deel dit artikel via:





_
R
eacties van leden


Je reactie
Naam   Gast
Reactie   
  _
Captcha_Beveiligingsvraag

Welk dier is dit?
_

Er zijn nog geen reacties gegeven.